Onze werkwijze
Met onderstaand verkoopplan en de bijbehorende verkoopactiviteiten zorgen wij ervoor dat uw bedrijfspand gemakkelijk en voor de hoogste prijs verkocht gaat worden.
1. Marktanalyse van uw bedrijfspand
Wij bekijken elk dossier afzonderlijk en starten bij de basis. Elk dossier heeft verschillende mogelijkheden. Als verkoop van het pand voor u de beste optie is dan gaan wij over tot de commercialisering. Uiteraard zijn er ook altijd andere opties. Indien u wilt weten wat voor u de beste optie is, kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.
2. Waardebepaling en inschatting van het potentieel van uw bedrijfspand
Zodra de strategie bepaald is gaan wij over tot de technische invulling van het verkoopdossier. Wij zorgen voor een gedetailleerd en duidelijk plan van de gegevens van uw eigendom. Dit houdt in dat we zorgen voor onder andere een marktanalyse, vierkante-meterprijs, referentiepunten, afwerkingsniveau en mogelijk huurrendement.
3. Verkoopklaar maken van uw bedrijfspand
Wij presenteren uw object graag zo compleet mogelijk en zullen hiervoor o.a. gebruik maken van een professionele fotograaf. Wij zullen van uw object de volgende zaken laten maken:
- Professionele fotoreportage
- Een virtuele tour doormiddel van 360 graden foto's
- Interactieve plattegronden in 2D en 3D
- Een uitgebreide 'walktrough' video
Door onze unieke online presentatie krijgt uw object altijd de hoogst mogelijke positie in het zoekoverzicht op Funda in Business. Onderzoek wijst uit dat kandidaten uw object langer zullen bekijken. Benieuwd naar hoe dit eruit ziet? Bekijk hier ons aanbod.
4. Gerichte publiciteitsvoering voor uw bedrijfspand
Wij nemen de verkoop van uw bedrijfspand zeer serieus. De publiciteit van uw object is dan ook op zijn zachtst gezegd uitgebreid. Wij voeren offline en online verschillende campagnes om uw pand bij de juiste doelgroep te krijgen.
Een greep uit onze kanalen:
- Onze professionele website met de nieuwste innovaties.
- Aanmelding op Fundainbusiness.nl (circa 800.000 unieke bezoekers per maand)
- Professioneel opgemaakte brochure
- Gepersonaliseerde e-mail naar een omvangrijk contactenbestand
- Professionele aanwezigheid op de belangrijkste sociale media
- Plaatsing van borden en/of posters
5. Voortgangsrapportage
Toussaint Makelaardij staat in voor de dossieropbouw van A tot Z. Wij ontzorgen u zodat u kunt doen waar u goed in bent: het succesvol runnen van een bedrijf. Wij rapporteren over onze werkzaamheden zo vaak als gewenst en gaan tot het uiterste voor een snelle verkoop.
Wij begrijpen dat de communicatie met u optimaal moet zijn. Daarom houden wij u tijdig op de hoogte via telefoon en e-mail.
6. Begeleiding van potentiële kopers
Nadat de verkoop is gestart, worden wij gecontacteerd door geïnteresseerden. Wij plannen een bezoek in met potentiële kopers. We staan hen bij in alle verdere vragen omtrent het pand en rapporteren hierover steeds terug naar u als opdrachtgever!
7. Professionele ondersteuning bij onderhandelingen
Wanneer er biedingen binnenkomen, informeren en adviseren wij u daarover. Dit doen wij tot er overeenstemming is bereikt.
8. Koopovereenkomst
Er is een geschikte koper gevonden en beide partijen geven hun akkoord over de besproken voorwaarden. Wij zorgen voor een gedegen koopovereenkomst die juridisch volledig sluitend is. Nu rest enkel nog de handtekening van zowel de kopende als de verkopende partij.